Řetězec Super zoo otevřel svou první jihomoravskou hybridní prodejnu prodejnu v Brně na Lesné. Zákazníci si nově mohou vybrat mezi nákupem během běžné otevírací doby nebo mimo ni v bezobslužném režimu. Nákup oblíbené pochoutky, hraček nebo krmiva teď mohou vyřešit doslova kdykoliv.
Super zoo implementací nových technologií rozšiřuje portfolio služeb, které svým zákazníkům nabízí. Koncept 24/7 tak do svých prodejen zavádí především z důvodu zvýšení dostupnosti. Řetězec od nové hybridní prodejny v Brně očekává navýšení obratu a zájem nakupovat mimo otevírací domu, která zůstává stejná jako doposud. „Kladné reakce zákazníků nás motivují k zavedení tohoto obchodního modelu ve větších městech. V roce 2024 plánujeme tento koncept rozšířit i do dalších měst,“ uvedl provozní ředitel Super zoo Luboš Rejchrt.
V oblasti, kde se prodejna na Lesné nachází, je pro zákazníky největším problémem dostupnost parkování. „Nákup ve večerních hodinách našim zákazníkům poskytne nejen možnost přizpůsobení nákupu jejich časovým možnostem, ale také pohodlí z hlediska kapacit parkovacího stání,“ dodává Luboš Rejchrt. Chovatelství je v Česku velmi populární, 75 % Čechů chová nějakého domácího mazlíčka. Super zoo reaguje na tento fakt nelimitovanou dostupností svých maloobchodních prodejen v Týně nad Vltavou, Pardubicích a teď i v Brně. Například na krmivu dle studie GfK utrácí Češi 9,75 miliard korun ročně. Majitelé psů utratí průměrně za svůj nákup v Super zoo měsíčně 700 Kč. U chovatelských potřeb pro kočky je to přibližně o 100 Kč méně.
Do brněnské hybridní prodejny je vstup umožněn pouze s bankovní identitou, jako je tomu i u prodejen v Týně nad Vltavou a Pardubicích. Zákazníci si v této nové prodejně na Lesné budou moci také vybrat ze dvou vstupních aplikací, a to Contio nebo DoKapsy od ČSOB. „Prostor je nepřetržitě monitorován kamerami. Je to z důvodu zabezpečení a jednoznačné identifikace nakupujícího. Každý zákazník při nákupu může mít jako doprovod jednu další osobu, ovšem nese za ni plnou zodpovědnost. Celkový počet zákazníků v prodejně v době samoobslužného provozu nebude nijak omezen,“ vysvětlil Patrik Medlík, který dohlíží na chod prodejen spadajících pod skupinu Plaček Group v Česku, na Slovensku, v Polsku a Lotyšsku s tím, že do prodejny i mimo otevírací dobu mohou se zákazníky vstoupit i jejich čtyřnozí parťáci. Řetězec Super zoo je také připraven na situaci, kdy by zákazníkovi došla baterie v telefonu. Pro tento případ je přímo u bezobslužné pokladny umístěna bezkontaktní nabíjecí stanice.
Spuštění nového provozního modelu předcházelo pětidenní uzavření prodejny, kdy proběhla implementace technologie pro vstup, stejně jako přestavba a optimalizace prostor pro kategorie, jejichž obliba mezi zákazníky roste. „Při přestavbě prodejny jsme se rozhodli dát více prostoru sortimentu pro psy a kočky a zároveň jsme rozšířili živou zónu s akvárii a hlodárii. Veškerý sortiment, kromě živých zvířat, se oproti běžné otevírací době jinak nezmění,“ dodává Patrik Medlík s tím, že v Brně budou zvířata v bezobslužném režimu umístěna za průhlednou bezpečností roletou.